5/8/08

Στάθμευση οχημάτων εκτός οδικού δικτύου για να προκύψουν ελεύθεροι χώροι

Προκειμένου να ζούμε σε μια κυκλοφοριακά λειτουργική πόλη, πρώτος στόχος πρέπει να είναι η απομάκρυνση των μακρόχρονα σταθμευμένων οχημάτων από το οδικό δίκτυο της πόλης ώστε να ομαλοποιηθεί αφενός η κυκλοφορία και, αφετέρου, να αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής πολιτών και επισκεπτών.

Οι χώροι στάθμευσης δεν πρέπει ωστόσο να είναι απομακρυσμένοι, αλλά πρέπει να είναι διάσπαρτοι εντός του κεντρικού τμήματος της πόλης ώστε πραγματικά να εξυπηρετούν. Παράλληλα, πρέπει να επιτρέπεται η δωρεάν ολιγόλεπτη στάση στους κεντρικούς δρόμους της πόλης προκειμένου να λειτουργεί απρόσκοπτα η αγορά του κέντρου, στα πρότυπα της ρύθμισης που είχαμε εφαρμόσει ως Δημοτική Αρχή και η οποία απέδωσε πολλά μέχρι τη στιγμή που ατόνησε η επιτήρησή της.

Ταυτόχρονα εκπονείται και υλοποιείται μελέτη μονοδρομήσεων και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που ρυθμίζει θέματα όπως οι στάσεις των ΚΤΕΛ και της αστικής συγκοινωνίας, την τροφοδοσία των καταστημάτων, τοπικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κλπ. Με δεδομένη την αρχή ότι τα οχήματα είναι στο δρόμο μόνο όταν εξυπηρετούν κάποια ανάγκη και όχι για στάθμευση, προτείνουμε την επέκταση των χώρων πάρκινγκ που δημιουργήσαμε ως δημοτική αρχή ενδεικτικά ως εξής:

Οι ενδεικτικά προτεινόμενοι νέοι χώροι στάθμευσης συμβολίζονται με P


  • Τη δημιουργία ενός μεγάλου χώρου στάθμευσης στην ανατολική πλευρά της πόλης, στο χώρο που φιλοξενούν σήμερα τα παζάρια. Στο χώρο αυτό θα φιλοξενούνται λεωφορεία και ΙΧ.

  • Τη δημιουργία ενός μεγάλου χώρου στάθμευσης στη δυτική πλευρά της πόλης στην περιοχή των εκβολών της Βαριάς. Στο χώρο αυτό θα φιλοξενούνται λεωφορεία και ΙΧ.

  • Τη δημιουργία χώρου στάθμευσης στην περιοχή του πρώτου Γυμνασίου και Λυκείου.

  • Τη δημιουργία χώρου στάθμευσης στον χώρο βορείως της πλαζ σύμφωνα με τη μελέτη της ανάπλασης της πλατείας του Λιμανιού.

  • Τη δημιουργία μεγάλου χώρου στάθμευσης στη δυτική πλευρά των Μποτσαρέικων.

  • Τη δημιουργία μεγάλου χώρου στάθμευσης στο κέντρο της πόλης με επέκταση του χώρου στάθμευσης πίσω από το Δημαρχείο, έως και τον χώρο που προορίζεται για το ανοιχτό θέατρο, βάσει της σχετικής μελέτης.

  • Τη δημιουργία χώρου στάθμευσης στο κέντρο της πόλης στην οδό Καρακουλάκη, στο κληροδότημα Παπαχαραλάμπους.

  • Τη δημιουργία χώρου στάσης για επιβίβαση και αποβίβαση πελατών ξενοδοχείων για λεωφορεία, στο χώρο του σιντριβανιού στο Γρίμποβο και σε ένα παρόμοιο χώρο στη δυτική πλευρά της ακτής του Γριμπόβου.

  • Τη δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης στην βόρεια πλευρά του ΞΕΝΙΑ.

Προφανώς οι παραπάνω χώροι είναι ενδεικτικοί και μπορεί να μεταβληθούν και να εμπλουτιστούν πριν οριστικοποιηθούν μετά από την εκπόνηση σχετικής μελέτης.