5/8/08

Λειτουργικό δίκτυο πεζόδρομων - πεζοδρομίων και ποδηλατόδρομων

1. Λειτουργικό δίκτυο πεζόδρομων και πεζοδρομίων

Με τη δημιουργία χώρων στάθμευσης η πόλη απελευθερώνεται από την κυριαρχία των σταθμευμένων αυτοκινήτων. Έτσι μπορεί να επιτευχθεί ο δεύτερος στόχος: η δημιουργία πεζοδρόμων, ποδηλατόδρομων και διαπλατύνσεις πεζοδρομίων. Οι χώροι που σήμερα αξιοποιούνται αποκλειστικά για στάθμευση και διέλευση οχημάτων παραδίδονται σε άλλες χρήσεις οι οποίες συμβάλλουν στη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου εντός της πόλης. Με δεδομένο ότι το μέγεθος της Ναυπάκτου επιτρέπει την κάλυψή της από πεζούς, προτείνουμε τη δημιουργία λειτουργικού, πλήρους και μόνιμου δικτύου πεζόδρομων και επαρκών πεζοδρομίων το οποίο θα συμβάλλει στη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου εντός της πόλης. Συγκεκριμένα προτείνουμε τις παρακάτω πεζοδρομήσεις:

Το προτεινόμενο δίκτυο πεζοδρόμων με κόκκινο. Το δίκτυο πλατιών, ελεύθερων και λειτουργικών πεζοδρομίων κατά τα πρότυπα της οδού Νότη Μπότσαρη με μπλε. Οι ενδεικτικά προτεινόμενοι νέοι χώροι στάθμευσης συμβολίζονται με Ρ

  • Την μόνιμη πεζοδρόμηση των ακτών Ψανής και Γριμπόβου.
  • Τη δημιουργία πεζοδρόμου από την διασταύρωση των οδών Καλαντζοπούλου και Αποκαύκου (πρατήριο Shell) έως και το σιντριβάνι στο ξενοδοχείο ΑΚΤΗ.
  • Τη δημιουργία του παραθαλάσσιου πεζόδρομου στην παραλία του Γριμπόβου από το 1ο Δημοτικό μέχρι τον φάρο το Λιμάνι και, τη δημιουργία βατής εξέδρας εντός του λιμανιού στο χώρο που δένουν οι βάρκες, σύμφωνα με την μελέτη της ανάπλασης της πλατείας του Λιμανιού.
  • Την πεζοδρόμηση της νότιας πλευράς της πλατείας του Λιμανιού σύμφωνα με την μελέτη της ανάπλασης της πλατείας του Λιμανιού.
  • Την πεζοδρόμηση της οδού που βρίσκεται σήμερα το ΚΤΕΛ από την πλατεία Φαρμάκη έως την παραλία ή η πεζοδρόμηση της παράλληλης οδού Ψαρρού, με την αυτονόητη και ήδη δρομολογημένη μεταφορά του ΚΤΕΛ στον Σκα.
  • Την πεζοδρόμηση μιας όχθης του Σκα από την παραλία του Γριμπόβου έως τη γέφυρα του Σκα.
Παράλληλα διαπλατύνονται τα πεζοδρόμια στους κεντρικούς δρόμους κατά τα πρότυπα της οδού Νότη Μπότσαρη από λιμάνι έως Αγία Παρασκευή που υλοποίηση η Δημοτική μας Αρχή. Το δίκτυο των πλατιών και ελεύθερων πεζοδρομίων εκτείνεται από το Κεφαλόβρυσο μέχρι την Λαγκαδούλα επί του άξονα των οδών Αθηνών-Τζαβέλα-Μεσολογγίου (πάνω δρόμος) και από το Λιμάνι μέχρι το Κεφαλόβρυσο στον άξονα Νότη Μπότσαρη (κάτω δρόμος). Στα πεζοδρόμια αυτά απομακρύνονται τα στοιχεία του δικτύου της ΔΕΗ, ενώ στοιχεία όπως οι κάδοι απορρήτων και τα σήματα του ΚΟΚ τοποθετούνται με τρόπο που δεν εμποδίζει την απρόσκοπτη διέλευση των πεζών.


2. Λειτουργικό δίκτυο ποδηλατόδρομων

Πέρα από την χρήση των παραπάνω πεζόδρομων από ποδήλατα όπου επιτρέπεται από την μορφολογία του εδάφους, προτείνουμε τη δημιουργία επιπλέον δικτύου ποδηλατοδρόμων σε παραλληλία με το οδικό δίκτυο. Όπου απαιτείται υλοποιούνται αναπλάσεις και διαπλατύνσεις. Το προτεινόμενο δίκτυο είναι λειτουργικό καθώς υποστηρίζει μετακινήσεις εντός της ευρύτερης περιοχής της πόλης και επομένως υποκαθιστά την χρήση του αυτοκινήτου. Προτείνουμε:

  • Τη δημιουργία ποδηλατόδρομου επί της οδού Θέρμου από Λαγκαδούλα έως γέφυρα Βαριάς. Ένας τέτοιος ποδηλατόδρομος εξυπηρετεί μετακινήσεις από και προς τις εργατικές κατοικίες, την Μαμουλάδα, την Παλιοπαναγιά και την Αφροξυλιά.
  • Τη δημιουργία ποδηλατόδρομου στην παραλία της Παλιοπαναγιάς από Βαριά έως Πλατανίτη σε συνέχεια του παραλιακού πεζόδρομου της Ψανής. Το έργο αυτό είναι πλέον είναι υλοποιήσιμο μετά την ολοκλήρωση του καθορισμού αιγιαλού και παραλίας στην ζώνη αυτή.
  • Τη δημιουργία ποδηλατόδρομου επί της συνδετήριας οδού από τα γήπεδα τένις έως παραλία, σε συνέχεια του πεζόδρομου που προτείνουμε από την γέφυρα Σκα έως την παραλία.

Το συνδυασμένο δίκτυο πεζόδρομων και ποδηλατοδρόμων με κίτρινο.

Με αυτό post μαζί με τα δύο προηγούμενα καταθέσαμε την ολοκληρωμένη πρόταση της Νέας Πορείας για την οργάνωση της κυκλοφορίας στην πόλη. Λογικά προκύπτει το ερώτημα: «μπορεί να υλοποιηθούν όλα αυτά; Μήπως είναι λόγια;». Απαντάμε: μπορεί κάποια από τα παραπάνω να μην υλοποιηθούν, για διάφορους πρακτικούς και γραφειοκρατικούς λόγους. Μπορεί να χρειαστούν περισσότερα από τέσσερα χρόνια για να υλοποιηθούν άλλα. Μπορεί να προταθούν από εμάς και τελικά κάποια να υλοποιηθούν από άλλους. Εμείς όμως αποδεδειγμένα έχουμε και την διάθεση αλλά και την ικανότητα να υλοποιήσουμε μια τέτοια πολιτική, μιας και αρχίσαμε την εφαρμογή της από το 2002 έως το 2006. Εμείς καταθέτουμε τον σχεδιασμό, την θέληση να δημιουργήσουμε έργο, την αποδεδειγμένη ικανότητα να υλοποιούμε έργα και, την διάθεση να ξεπεράσουμε τα εμπόδια.

Θα τα καταφέρουμε όλα; Μπορεί όχι! Θα καταφέρουμε όμως πολλά; Σίγουρα ναι!